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성경-개역개정

민수기 19장

그린시드 2024. 4. 28. 00:22

목차

     

    민수기 19장은 이스라엘 백성들이 부정함에서 정결함으로 돌아오기 위한 특별한 의식, 즉 붉은 암송아지의 재를 사용한 정결의식에 대해 설명합니다. 이 장은 구약 시대의 정결 법칙과 그리스도의 속죄 행위 사이의 상징적 연결고리를 보여주는 중요한 부분입니다.

     

    민수기 19장
    민수기 19장

     

    민수기 19장 : 붉은 암송아지의 재

    1. 여호와께서 모세와 아론에게 말씀하여 이르시되
    2. 여호와께서 명령하시는 법의 율례를 이제 이르노니 이스라엘 자손에게 일러서 온전하여 흠이 없고 아직 멍에 메지 아니한 붉은 암송아지를 네게로 끌어오게 하고
    3. 너는 그것을 제사장 엘르아살에게 줄 것이요 그는 그것을 진영 밖으로 끌어내어서 자기 목전에서 잡게 할 것이며
    4. 제사장 엘르아살은 손가락에 그 피를 찍고 그 피를 회막 앞을 향하여 일곱 번 뿌리고
    5. 그 암소를 자기 목전에서 불사르게 하되 그 가죽과 고기와 피와 똥을 불사르게 하고동시에 제사장은 백향목과 우슬초와 홍색 실을 가져다가 암송아지를 사르는 불 가운데에 던질 것이며
    6. 제사장은 자기의 옷을 빨고 물로 몸을 씻은 후에 진영에 들어갈 것이라 그는 저녁까지 부정하리라
    7. 송아지를 불사른 자도 자기의 옷을 물로 빨고 물로 그 몸을 씻을 것이라 그도 저녁까지 부정하리라
    8. 이에 정결한 자가 암송아지의 재를 거두어 진영 밖 정한 곳에 둘지니 이것은 이스라엘 자손 회중을 위하여 간직하였다가 부정을 씻는 물을 위해 간직할지니 그것은 속죄제니라
    9. 암송아지의 재를 거둔 자도 자기의 옷을 빨 것이며 저녁까지 부정하리라 이는 이스라엘 자손과 그중에 거류하는 외인에게 영원한 율례니라사람의 시체를 만진 자는 이레 동안 부정하리니
    10. 그는 셋째 날과 일곱째 날에 잿물로 자신을 정결하게 할 것이라 그리하면 정하려니와 셋째 날과 일곱째 날에 자신을 정결하게 하지 아니하면 그냥 부정하니
    11. 누구든지 죽은 사람의 시체를 만지고 자신을 정결하게 하지 아니하는 자는 여호와의 성막을 더럽힘이라 그가 이스라엘에서 끊어질 것은 정결하게 하는 물을 그에게 뿌리지 아니하므로 깨끗하게 되지 못하고 그 부정함이 그대로 있음이니라
    12. 장막에서 사람이 죽을 때의 법은 이러하니 누구든지 그 장막에 들어가는 자와 그 장막에 있는 자가 이레 동안 부정할 것이며
    13. 뚜껑을 열어 놓고 덮지 아니한 그릇은 모두 부정하니라누구든지 들에서 칼에 죽은 자나 시체나 사람의 뼈나 무덤을 만졌으면 이레 동안 부정하리니
    14. 그 부정한 자를 위하여 죄를 깨끗하게 하려고 불사른 재를 가져다가 흐르는 물과 함께 그릇에 담고
    15. 정결한 자가 우슬초를 가져다가 그 물을 찍어 장막과 그 모든 기구와 거기 있는 사람들에게 뿌리고 또 뼈나 죽임을 당한 자나 시체나 무덤을 만진 자에게 뿌리되
    16. 그 정결한 자가 셋째 날과 일곱째 날에 그 부정한 자에게 뿌려서 일곱째 날에 그를 정결하게 할 것이며 그는 자기 옷을 빨고 물로 몸을 씻을 것이라 저녁이면 정결하리라
    17. 사람이 부정하고도 자신을 정결하게 하지 아니하면 여호와의 성소를 더럽힘이니 그러므로 회중 가운데에서 끊어질 것이니라 그는 정결하게 하는 물로 뿌림을 받지 아니하였은즉 부정하니라이는 그들의 영구한 율례니라 정결하게 하는 물을 뿌린 자는 자기의 옷을 빨 것이며 정결하게 하는 물을 만지는 자는 저녁까지 부정할 것이며
    18. 부정한 자가 만진 것은 무엇이든지 부정할 것이며 그것을 만지는 자도 저녁까지 부정하리라

     

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    Numbers 19

    1. The LORD said to Moses and Aaron:
    2. "This is a requirement of the law that the LORD has commanded: Tell the Israelites to bring you a red heifer without defect or blemish and that has never been under a yoke.
    3. Give it to Eleazar the priest; it is to be taken outside the camp and slaughtered in his presence.
    4. Then Eleazar the priest is to take some of its blood on his finger and sprinkle it seven times toward the front of the Tent of Meeting.
    5. While he watches, the heifer is to be burned--its hide, flesh, blood and offal.The priest is to take some cedar wood, hyssop and scarlet wool and throw them onto the burning heifer.
    6. After that, the priest must wash his clothes and bathe himself with water. He may then come into the camp, but he will be ceremonially unclean till evening.
    7. The man who burns it must also wash his clothes and bathe with water, and he too will be unclean till evening.
    8. "A man who is clean shall gather up the ashes of the heifer and put them in a ceremonially clean place outside the camp. They shall be kept by the Israelite community for use in the water of cleansing; it is for purification from sin.
    9. The man who gathers up the ashes of the heifer must also wash his clothes, and he too will be unclean till evening. This will be a lasting ordinance both for the Israelites and for the aliens living among them."Whoever touches the dead body of anyone will be unclean for seven days.
    10. He must purify himself with the water on the third day and on the seventh day; then he will be clean. But if he does not purify himself on the third and seventh days, he will not be clean.
    11. Whoever touches the dead body of anyone and fails to purify himself defiles the LORD's tabernacle. That person must be cut off from Israel. Because the water of cleansing has not been sprinkled on him, he is unclean; his uncleanness remains on him.
    12. "This is the law that applies when a person dies in a tent: Anyone who enters the tent and anyone who is in it will be unclean for seven days,
    13. and every open container without a lid fastened on it will be unclean."Anyone out in the open who touches someone who has been killed with a sword or someone who has died a natural death, or anyone who touches a human bone or a grave, will be unclean for seven days.
    14. "For the unclean person, put some ashes from the burned purification offering into a jar and pour fresh water over them.
    15. Then a man who is ceremonially clean is to take some hyssop, dip it in the water and sprinkle the tent and all the furnishings and the people who were there. He must also sprinkle anyone who has touched a human bone or a grave or someone who has been killed or someone who has died a natural death.
    16. The man who is clean is to sprinkle the unclean person on the third and seventh days, and on the seventh day he is to purify him. The person being cleansed must wash his clothes and bathe with water, and that evening he will be clean.
    17. But if a person who is unclean does not purify himself, he must be cut off from the community, because he has defiled the sanctuary of the LORD. The water of cleansing has not been sprinkled on him, and he is unclean.This is a lasting ordinance for them. "The man who sprinkles the water of cleansing must also wash his clothes, and anyone who touches the water of cleansing will be unclean till evening.
    18. Anything that an unclean person touches becomes unclean, and anyone who touches it becomes unclean till evening."

     

     

    19장 해설과 묵상

    붉은 암송아지의 의미와 정결의식

    붉은 암송아지: 붉은 암송아지는 흠 없고 결점이 없으며, 멍에를 지지 않은 것을 사용합니다. 이는 완전하고 순수한 속죄제물을 상징합니다. 제사장은 붉은 암송아지를 진 밖에서 잡고, 그 피를 회막 앞을 향해 일곱 번 뿌립니다. 이 일곱 번 뿌리는 행위는 완전한 속죄를 의미하며, '일곱'이라는 숫자는 성경에서 '온전함', '충만함', '거룩함'을 상징합니다.

    정결의식의 절차: 암송아지는 태워지며, 그 과정에서 백향목, 우슬초, 홍색 실을 함께 태웁니다. 이 재는 특별한 물과 섞여 부정함을 깨끗하게 하는 데 사용됩니다. 특히, 시체에 닿아 부정해진 사람을 정결하게 하는 데 이 물이 사용됩니다. 이 의식은 이스라엘 백성들이 성막과 하나님의 거룩함을 유지할 수 있도록 돕는 중요한 절차였습니다.

    상징적 의미와 그리스도와의 연결

    상징적 의미: 붉은 암송아지의 정결의식은 죄와 부정함으로 오염된 인간을 정결하게 하는 그리스도의 희생을 예표합니다. 이 의식은 구약 시대의 이스라엘 백성들에게 주어진 물리적인 정결의 방법이었지만, 그 궁극적인 의미는 예수 그리스도를 통한 영적인 정결과 구원을 가리킵니다. 구약의 정결 법칙을 통해 그리스도의 속죄 행위와 영적인 정결의 중요성을 상징적으로 보여줍니다. 붉은 암송아지의 정결의식은 단순한 의식을 넘어서, 죄로 인해 오염된 인간이 하나님 앞에서 정결해질 수 있는 유일한 길이 그리스도를 통한 것임을 예시합니다.

     

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